Magazynowanie mojej prawdziwej spiżarni i lodówki: powrót do podstaw.

Chcesz zajrzeć do mojej spiżarni z jedzeniem? A co z lodówką? W drugim tygodniu dostałam wiadomość od czytelnika, który przechodzi na prawdziwe jedzenie. A ja nie mogłem sobie wyobrazić, że kilka lat temu zdezorientowałam się z tymi samymi pytaniami. Może i ty też możesz się do tego odnieść. Czytelnik pisze:

„Dowiedziawszy się więcej o jedzeniu, czuję się również nieco zdezorientowany i przytłoczony w sklepie spożywczym. Zazwyczaj kupuję swoje produkty i tylko kilka innych artykułów pierwszej potrzeby, a następnie opuszczam sklep z niewielką ilością innych produktów. W rezultacie mam stosunkowo gołą lodówkę i przez cały tydzień zdaję sobie sprawę, że naprawdę nie mam wiele pod ręką, aby zjeść pożywny i dobrze zbilansowany obiad. Byłbym bardzo wdzięczny, gdybyś dała mi wgląd w to, czym jest Twoja żywność. Co regularnie kupujesz i magazynujesz w kuchni? Jakie są twoje posiłki, które normalnie masz w domu?

Tak, te chwile, kiedy otwiera się lodówkę po rozpakowaniu cotygodniowej żywności i poczuciu, że nie ma się jeszcze nic do jedzenia. Pamiętam to uczucie. Na szczęście w ciągu mniej więcej trzech lat znalazłem w końcu „sposób”, który wypracowałam dla mojej rodziny. A dziś podzielę się niektórymi moimi „przejściami” od podstaw, których używamy.

Pamiętaj: każdy jest inny.

Pamiętaj, że to, co działa na mnie, może nie działać na Ciebie. A ja jestem daleka od doskonałości…Moja rodzina dobrze radzi sobie z produktami mlecznymi, zbożami, jajkami i mięsem. Nie jesteśmy wegetarianami. Zdecydowanie nie weganie. I mamy szczęście, że nie mamy alergii pokarmowych. Więc jeśli nasza sytuacja wydaje się pasować do Ciebie, to mam nadzieję, że ten post pomoże Ci, jak przejść do prawdziwej żywności.

Pory roku.

Wiele z tego, co jemy, zależy od pory roku. W miesiącach letnich, na przykład, zazwyczaj zapisujemy się do CSA (Community Supported Agriculture) i to będzie kształtować nasze menu na dany tydzień. Większość zakupów robię w mniejszych „zdrowych” sklepach spożywczych, gdzie wybór produktów i innych łatwo psujących się artykułów spożywczych zmienia się wraz z porami roku. Początkowo wydawało mi się to bardziej pracochłonne, ponieważ zaplanowałam konkretne danie, tylko po to, aby dowiedzieć się, że nie można znaleźć ważnego składnika. Zanim zaczniesz robić zakupy, sprawdź, co naprawdę rośnie w Twoim rejonie, w którym mieszkasz. Oszczędza to czas i jest lepsze dla zdrowia.

Przechowywanie w spiżarni.

1. Ryż, fasola, makaron.

Czy gotować własną fasolę, a następnie zamrozić ją lub zdecydować się na zakup fasoli w puszce w sklepie? Fasola jest doskonałym dodatkiem do zup, sałatek, dipów, itp. Jest tania i odżywcza.

Ryż to kolejny świetny produkt, który można dodawać do zup lub używać jako smaczny dodatek do dań. Kiedy jest mało czasu, gotuję trochę ryżu i wrzucam do rozdrobnionego, ostrego sera, aby uzyskać tandetny ryż. Nie jemy ryżu cały czas, ale jest miło mieć go pod ręką. Ponadto, wybieramy do jedzenia biały ryż po latach sądzenia, że brązowy ryż był lepszy. Nie tylko bardziej lubimy smak, ale okazuje się, że biały ryż jest zdrowszy.

Makaron jest kolejnym z tych szybkich i łatwych posiłków, które jemy raz na tydzień lub dwa. W Internecie można znaleźć makarony, które są łatwiejsze w trawieniu i bardziej odżywcze.

2. Pomidory, makaron/pizza.

Czy to w daniach makaronowych, w zupie lub podobnych, kochamy nasze pomidorowe produkty. Samodzielne konserwowanie i puszkowanie zawsze zapewnia lepsze odżywianie, kontrolę i pomaga uniknąć toksyn, takich jak BPA. Ale nie pozwól, aby to powstrzymywało Cię przed jedzeniem ze spiżarni, podczas gdy wciąż się rozwijasz.

3. Olej kokosowy i oliwa z oliwek

Używamy oliwy extra virgin do popcornu, pieczenia i gotowania. Do smażenia używamy oleju kokosowego tłoczonego na zimno, tam gdzie nie chcemy mieć zmienionego smaku. Oliwa z oliwek jest wykorzystywana oszczędniej do takich celów jak sos sałatkowy, humus i inne potrawy bez dużego gorąca.

4. Mąka, owies, komosa ryżowa, kukurydza i inne ziarna.

Chociaż niektórzy mogą myśleć, że to herezja, że mam pod ręką mąkę pszenną, ale w niewielkich ilościach. I szczerze mówiąc, przez wiele miesięcy nie używałam mąki pszennej i prawdopodobnie wkrótce z niej zrezygnuję. Jeśli będę się zdrowo odżywiać, zawsze będę wybierać mąkę z pełnego ziarna, ale jeśli będę robić ciasteczka na spotkanie rodzinne, biała mąka jest najlepszym rozwiązaniem.

Lubimy też mieć owies pod ręką, aby zrobić mączkę owsianą. Uwielbiamy popcorn na oleju kokosowym. Od czasu do czasu jemy inne zboża, takie jak komosa ryżowa, proso itp.

5. Suszone zioła i przyprawy korzenne.

Na prawdziwym jedzeniu w końcu rozpoczęłam dobry smak. Zioła i przyprawy są niezbędne, aby przynieść trochę prawdziwej dobroci na stół. Do tych, których używam najbardziej należą: oregano, bazylia, pietruszka, chili, czosnek, kminek, curry, papryka, płatki czerwonego pieprzu i pieprz kajeński. I oczywiście prawdziwa sól morska i świeżo zmielony pieprz. Oczywiście, miło jest mieć pod ręką także świeże zioła.

Przechowywanie prawdziwych potraw w lodówce.

1. Surowe mleko, ser, masło, jogurty.

Uwielbiamy nabiał w naszym domu. Zawsze mam pod ręką te niezbędne rzeczy. Surowe mleko jest moim ulubionym napojem. Ser idzie w parze z prawie wszystkim. Masło jest niezbędne. Jogurt jest idealny na szybką przekąskę lub od czasu do czasu do czasu wzmacniając koktajl.

2. Jaja.

Pamiętam dorastanie w domu, w którym na kilka tygodni wykorzystywało się zaledwie kilkanaście jaj. U nas jest inaczej. Ranek zaczynamy od smażonych jaj, pełnoziarnistych tostów i surowego mleka. Nie mogę się doczekać, aż będę miała własne kurczaki.

3. Warzywa i owoce.

Rodzaj warzyw i owoców zależy od pory roku. Zielone, marchew, buraki, warzywa korzeniowe, cebula, pomidory, jabłka, grejpfruty, banany, mango itp. Mieć kilka metod przygotowania różnych warzyw oznacza, że nigdy nie będziesz głodny. Sałatki, prażone, marynowane, blanszowane, surowe itd. Kochaj swoje owoce i warzywa.

4. Tortille, mąka pełnoziarnista, inne rodzaje mąki itp.

Mąkę pełnoziarnistą trzymam w lodówce, żeby nie zjełczała. Używam jej do tworzenia ciasteczek. Uwielbiam też mieć pod ręką swoje tortille z kukurydzy. Świetnie nadają się do łatwych potraw. Mam też pod ręką takie rzeczy jak mąkę migdałową i marchewkową w proszku.

5. Potrawy.

Kupione w sklepie potrawy mogą być największymi sprawcami niezdrowych składników. Przeczytaj etykiety uważnie lub stwórz je samodzielnie. Najczęściej używane do ketchupu organicznego, majonezu, musztardy, sosów oraz sałatek.

Przechowywanie żywności w zamrażarce.

1. Zamrożone warzywa i owoce.

Uwielbiam mieć te rzeczy pod ręką, na wypadek gdyby nie dotarły do sklepu. Zawsze mamy pod ręką organiczne jagody.

2. Mięso, wątroba i inne podroby.

Jemy mięso tylko raz lub dwa razy w tygodniu, a ponieważ kupujemy więcej rzeczy od miejscowego rolnika, zwykle na początku jest zamrożone. Prawie zawsze mamy hamburgery, całego kurczaka, wątrobę i ryby w zamrażarce.

3. Zapasy.

Kiedy pieczemy kurczaka, robię rosół i składuję go w zamrażarce. Doskonale nadaje się do zup i sosów. Gotuję również ryż i inne zboża, aby dodać je do potraw.

4. Chleb i pizza.

Nie jemy mnóstwa kanapek. Większość naszego chleba spożywana jest rano z jajkami jako kawałek tostu. Aby chleb dłużej był świeży, po prostu wkładam go do zamrażarki. I zawsze mam pod ręką co najmniej jedną pizzę.

5. Lody.


Bądźmy szczerzy, prawie zawsze mam lody w zamrażarce. Najlepiej, jeśli są domowej roboty z surowego mleka, ale w razie potrzeby biorę wysokiej jakości lody ze sklepu. To moje przyjemne jedzenie i nie zależy mi na tym, kto o tym wie.

Przechowywanie w spiżarni prawdziwej żywności: zadbaj o to, aby było to proste.
Jak wspomniano w tym tekście, prawdziwe jedzenie nie musi być skomplikowane. Zawsze staramy się znaleźć co najmniej jedno nowe danie tygodniowo, aby eksperymentować. Ale przez większość tygodnia będziemy wracać do prostych posiłków, takich jak sałatki, zupy, gdzie po prostu mamy do wyboru wiele łatwych do przygotowania opcji do spożycia. Przechowywanie w spiżarni prawdziwych potraw nie musi być trudne, ani nie musi wyglądać dokładnie tak, jak u mnie. Znajdź to, co działa na Ciebie. Kluczem do tego jest utrzymanie w domu całych, czystych i zdrowych potraw.

Planowanie posiłków bardzo mi pomogło… ale uważam, że muszę być elastyczna. Posiadanie listy 5, 10, a nawet 20 posiłków pomoże w podjęciu pracy nad planem. Czas posiłku to coś więcej niż tylko jedzenie. Nawiąż kontakt z innymi, praktykuj świadome jedzenie i dobrze się czuj, robiąc postępy.

Podobne wpisy